Badania telefoniczne stanowią jedną z najpopularniejszych i nadal najtańszych technik zbierania danych. Oczywiście nie będziemy rozpisywać się, iż jakość pozyskanych danych w drodze wywiadu telefonicznego jest lepsza, aniżeli z badania z wykorzystaniem techniki CAWI. Pomimo, iż nowe technologie wspierają rozwój branży badawczej (CAWI, TAPI, MOBI) to z drugiej strony mamy nową ustawę RODO, która z góry nakłada na agencje badań marketingowych, czy też analiz rynkowych pewne regulacje. Nie możemy tak po prostu wysłać zaproszenia do subskrynenta z panelu badawczego bez wcześniejszego poinformowania go o zapisach RODO oraz otrzymaniu zgody na udział w badaniu. W bardzo telegraficznym skrócie zapisy ustawy RODO wpływają na zmniejszenie się stopnia konwersji celu z bazy. Konsekwencje zapisów ustawy RODO mają swoje odzwierceidlenie również w przypadku badań telefonicznych, jednakże tutaj profesjonalna agencja ma większy wpływ na koordynowanie projektem z poziomu studia CATI, aniżeli w CAWI. O ile bazy CAWI zawierają zazwyczaj mniejszą liczbę rekordów np. do 120 000, to w przypadku baz CATI mamy do czynienia z liczbą rekordów na poziomie od 600 000 i więcej. Kwiestia odmienna to jakość baz, zarówno w przypadku technik CATI, jak i CAWI.
Wspieramy naszych klientów w badaniach telefonicznych dla projektów:
- badania znajomości marki
- badania wizerunku marki
- badaniach wskaźnika rekomendacji marki NPS®
- badania satysfkacji klientów
- badania lojalności klientów
- badaniach preferencyjnych (FMCG, B2B, SOHO)
- badaniach opinii problemów społecznych
- badaniach segmentacyjnych
- badaniach politycznych
Czas trwania projketu:
W zależności od liczby ankiet, liczby pytań w projekcie proces zbierania danych trwa od 3 dn (np. 300 ankiet) do 2 miesięcy np. 8000 ankiet.
W zależności od budżetu projektu możemy:
- przeprowadzić samo badanie
- przeprowadzić badanie + przeprowadzić analizy ilościowe/ jakościowe danych
- obsłużyć cały projekt, włącznie z opracowaniem raportu opisowego z wnioskami i rekomendacjami